Strategierfaringer rundet af kriser, teori, og praktiske oplevelser fra de seneste syv måneder – pakket ind i snusfornuft. Coronaen er over os, den forandrer sig, den ændrer samfund og forbrugerprioriteringer, den skaber bøvl, panik, udfordringer og fornyelse – ofte netop i den rækkefølge. Og vi har nok ikke set det hele endnu. Om mange år... Læs mere »
Ordet krise er græsk og betyder ’problematisk tilspidsning og forandringssituation, forbundet med et vendepunkt’. Det problematiske og det foranderlige vil alle nok skrive under på, når det gælder de ni store kriser, der har fundet sted gennem de seneste 100 år, alle blev store gamechangere på den lange bane er mere tvivlsomt. Disse kriser fortæller... Læs mere »
Online markedet klarer sig godt, og derfor er det tid til, at de fysiske butikker redefinerer sig selv og stiller skarpt på deres konkurrencefordele i forhold til nethandlen. Disse fordele er; den personlige kontakt og oplevelses-segmentet. Med andre ord bør butikkerne i stigende grad påtage sig en rolle som underholdende og relationsskabende. I dag besøger... Læs mere »
Et stabilt opsving har bidt sig fast. Det mærkes alle steder. Også på den fornyede legitimering af individualismen og egoismen – vel at mærke den positive af slagsen. For 80’er versionen af totalegoistisk individualisme vil vi nødig kendes ved. Den nye positive individualisme og ny-egoismen handler om at nyde livet, prioritere og passe på sig... Læs mere »
Kombinationen af teknologisk innovation og digital forbrugeradfærd driver detailhandlen frem. Processen er spændende og kompleks, men det er vigtigt at have in mente, at det ikke er teknologien i sig selv, der giver mulighederne, men derimod forbrugernes adfærd. Kan du følge med? Uden forbrugernes hurtige adaption af ny teknologi ville den ikke blive implementeret i... Læs mere »
Hvordan går det med de megatrends, som er blevet fremhævet i 2017 og 2018 på tværs af livsstil, forbrug, luksus og sundhed? Og hvilke fortsætter videre efter 2020? Af Louise Byg Kongsholm, Pej Gruppen Som nysgerrig og utålmodig tidsånds- og trendforsker er det sundt engang imellem at stoppe op og vurdere den fortsatte relevans, styrke... Læs mere »
Som detailhandler bliver man nødt til fuldt ud at integrere nethandel for at kunne vækste. I den sammenhæng er det afgørende at kigge frem mod de trends, som kommer til at præge nethandlen de kommende år. pej gruppen har dykket ned i et studie af de fremtrædende nethandelstrends, og du kan læse essensen af de... Læs mere »
Ifølge flere studier er der syv basale behov eller faktorer, som en moderne forbruger vælger varer og services ud fra. De udbydere, som konsekvent leverer på forventning, kan over tid opnå loyalitet – men der skal ikke meget til at ændre på dette. Flere studier har vist, at den moderne forbruger vælger ud fra syv... Læs mere »
Opfattelsen af det gode liv og luksus har gennemgået stor forandring. Fra at handle om de materielle goder, har definitionen bevæget sig over imod oplevelser og forkælelse. Definitionen af luksus udvikler sig fortsat, og gennem de næste fem-ti år vil vi se en ny version, der handler om søgen efter en transformation og en vedvarende... Læs mere »
Overskud, balance, styr på livet, ingen stress og fokus på egen udvikling. Lyder det ikke skønt? Sundhed i sin bredeste forstand bliver et fikspunkt for fremtidens forbrug, og vækstpotentialet for både klassiske luksusbrands og nye spillere er stort, så længe sundhed og wellness er inkluderet. Louise Byg Kongsholm, ejer og CEO i pej gruppen, giver... Læs mere »