Arkiv: Pej gruppen

3 trends detailhandlen burde sætte fokus på

Online markedet klarer sig godt, og derfor er det tid til, at de fysiske butikker redefinerer sig selv og stiller skarpt på deres konkurrencefordele i forhold til nethandlen. Disse fordele er; den personlige kontakt og oplevelses-segmentet. Med andre ord bør butikkerne i stigende grad påtage sig en rolle som underholdende og relationsskabende. I dag besøger... Læs mere »

Opsving i Danmark: Vækst og forkælelse som ny forbrugsdriver

Et stabilt opsving har bidt sig fast. Det mærkes alle steder. Også på den fornyede legitimering af individualismen og egoismen – vel at mærke den positive af slagsen. For 80’er versionen af totalegoistisk individualisme vil vi nødig kendes ved. Den nye positive individualisme og ny-egoismen handler om at nyde livet, prioritere og passe på sig... Læs mere »

Hvordan står det til med den teknologiske revolution i detailhandlen?

Kombinationen af teknologisk innovation og digital forbrugeradfærd driver detailhandlen frem. Processen er spændende og kompleks, men det er vigtigt at have in mente, at det ikke er teknologien i sig selv, der giver mulighederne, men derimod forbrugernes adfærd. Kan du følge med? Uden forbrugernes hurtige adaption af ny teknologi ville den ikke blive implementeret i... Læs mere »

8 megatrends 2020+

Hvordan går det med de megatrends, som er blevet fremhævet i 2017 og 2018 på tværs af livsstil, forbrug, luksus og sundhed? Og hvilke fortsætter videre efter 2020?  Af Louise Byg Kongsholm, Pej Gruppen Som nysgerrig og utålmodig tidsånds- og trendforsker er det sundt engang imellem at stoppe op og vurdere den fortsatte relevans, styrke... Læs mere »

10 fremtrædende nethandelstrends

Som detailhandler bliver man nødt til fuldt ud at integrere nethandel for at kunne vækste. I den sammenhæng er det afgørende at kigge frem mod de trends, som kommer til at præge nethandlen de kommende år. pej gruppen har dykket ned i et studie af de fremtrædende nethandelstrends, og du kan læse essensen af de... Læs mere »

De syv basale forbrugerbehov du skal opfylde

Ifølge flere studier er der syv basale behov eller faktorer, som en moderne forbruger vælger varer og services ud fra. De udbydere, som konsekvent leverer på forventning, kan over tid opnå loyalitet – men der skal ikke meget til at ændre på dette. Flere studier har vist, at den moderne forbruger vælger ud fra syv... Læs mere »

Når luksus ændrer karakter

Opfattelsen af det gode liv og luksus har gennemgået stor forandring. Fra at handle om de materielle goder, har definitionen bevæget sig over imod oplevelser og forkælelse. Definitionen af luksus udvikler sig fortsat, og gennem de næste fem-ti år vil vi se en ny version, der handler om søgen efter en transformation og en vedvarende... Læs mere »

Det sunde liv som ny luksus

Overskud, balance, styr på livet, ingen stress og fokus på egen udvikling. Lyder det ikke skønt? Sundhed i sin bredeste forstand bliver et fikspunkt for fremtidens forbrug, og vækstpotentialet for både klassiske luksusbrands og nye spillere er stort, så længe sundhed og wellness er inkluderet. Louise Byg Kongsholm, ejer og CEO i pej gruppen, giver... Læs mere »

Bud på 2018: Tre perspektiver på den nære fremtid

2018 nærmer sig med hastige skridt, men hvad mon det nye år byder på? Trendforsker og CEO i pej gruppen, Louise Byg Kongsholm, samler hvert år en gruppe fritænkere i pej gruppens tænketank Fremtidstanken, som giver deres faglige og personlige perspektiver på, hvad der kommer til at præge det nye år. Her giver hun sit... Læs mere »

Brancheglidning er vejen frem

Vi køber vin hos blomsterhandleren, blomster på benzinstationen, bagerbrød i supermarkedet, smykker i skobutikken, tøj i interiørbutikken og planter hos isenkræmmeren. Vi kan få ordnet vores bankforretning hos supermarkedet (Coop) eller hos flyselskabet (Norwegian), mens vi spiller skrabespil og køber kosmetik i flyveren. Døgnkiosken har åben fra 7-23, mens 7-Eleven har åbent hele døgnet. Giver... Læs mere »