Arkiv: Pej gruppen

10 fremtrædende nethandelstrends

Som detailhandler bliver man nødt til fuldt ud at integrere nethandel for at kunne vækste. I den sammenhæng er det afgørende at kigge frem mod de trends, som kommer til at præge nethandlen de kommende år. pej gruppen har dykket ned i et studie af de fremtrædende nethandelstrends, og du kan læse essensen af de... Læs mere »

De syv basale forbrugerbehov du skal opfylde

Ifølge flere studier er der syv basale behov eller faktorer, som en moderne forbruger vælger varer og services ud fra. De udbydere, som konsekvent leverer på forventning, kan over tid opnå loyalitet – men der skal ikke meget til at ændre på dette. Flere studier har vist, at den moderne forbruger vælger ud fra syv... Læs mere »

Når luksus ændrer karakter

Opfattelsen af det gode liv og luksus har gennemgået stor forandring. Fra at handle om de materielle goder, har definitionen bevæget sig over imod oplevelser og forkælelse. Definitionen af luksus udvikler sig fortsat, og gennem de næste fem-ti år vil vi se en ny version, der handler om søgen efter en transformation og en vedvarende... Læs mere »

Det sunde liv som ny luksus

Overskud, balance, styr på livet, ingen stress og fokus på egen udvikling. Lyder det ikke skønt? Sundhed i sin bredeste forstand bliver et fikspunkt for fremtidens forbrug, og vækstpotentialet for både klassiske luksusbrands og nye spillere er stort, så længe sundhed og wellness er inkluderet. Louise Byg Kongsholm, ejer og CEO i pej gruppen, giver... Læs mere »

Bud på 2018: Tre perspektiver på den nære fremtid

2018 nærmer sig med hastige skridt, men hvad mon det nye år byder på? Trendforsker og CEO i pej gruppen, Louise Byg Kongsholm, samler hvert år en gruppe fritænkere i pej gruppens tænketank Fremtidstanken, som giver deres faglige og personlige perspektiver på, hvad der kommer til at præge det nye år. Her giver hun sit... Læs mere »

Brancheglidning er vejen frem

Vi køber vin hos blomsterhandleren, blomster på benzinstationen, bagerbrød i supermarkedet, smykker i skobutikken, tøj i interiørbutikken og planter hos isenkræmmeren. Vi kan få ordnet vores bankforretning hos supermarkedet (Coop) eller hos flyselskabet (Norwegian), mens vi spiller skrabespil og køber kosmetik i flyveren. Døgnkiosken har åben fra 7-23, mens 7-Eleven har åbent hele døgnet. Giver... Læs mere »

Cross channel i Danmark: Hvad sker der de næste to år?

Når man ser tilbage på udviklingen de sidste par år, er der sket meget. Cross channel detailhandel er et tog, der er kommet op i fart, og vi tror ikke at de næste år kommer til at køre i et langsommere tempo. Her kommer 10 bud på, hvad udviklingen byder på de næste to år... Læs mere »

Citysumers – når urbanisering skaber en ny købestærk målgruppe

En af de største makroøkonomiske trends i vores tid er den hastige urbanisering. Verdens befolkning flytter mod storbyerne og landområderne efterlades øde. Det er en trend, der både har store konsekvenser på verdensplan og som også påvirker vores egen lille andedam her i Skandinavien. Yderområder affolkes og de politiske diskussioner om, hvordan man holder væksten,... Læs mere »

Hvorfor alder er et (halv)dårligt segmenteringsredskab

Alder er et klassisk segmenteringsredskab giver som regel en grov opdeling af en målgruppe eller et billede af hvordan en målgruppe ændrer sig over tid. Men alder er et komplekst emne og må aldrig stå alene som segmenteringsværktøj (og nej, det er ikke nok også at bruge køn). Der skal flere variable med, da alder... Læs mere »

Når svage signaler bliver til en trend

Louise Byg Kongsholm, pej gruppens CEO, giver her et lille uddrag af grundbogen i trendforskning, ’Trendsociologi v. 2.0’, udgivet af pej gruppen. “Don’t despair: Despair suggests you are in total control and know what is coming. You don’t – surrender to events with hope,” Alain de Botton, forfatter. I 1970’erne opdagede matematikeren og forretningsmanden Igor... Læs mere »