Arkiv: Pej gruppen

Sådan får du glade kunder

Glade kunder bruger flere penge. Så enkelt kan det siges. En ny rapport fra Insider Trends stiller skarpt på fire forskellige forbrugertyper, man som detailhandler skal være opmærksom på. Fællesnævneren for at ramme dem er omnichannel.  Efter alt det vi har oplevet i løbet af det seneste halvandet år, kommer det ikke som nogen overraskelse, at... Læs mere »

Hvorfor er kædedrift så svært?

Man læser ofte om butikskæder, der crasher. Ikke på grund af corona, men på grund af mangel på købmandsskab, fremtidssikring, digitalisering og alt for store armbevægelser og vækstplaner. Ingen nævnt, ingen glemt. Klumme af Poul Erik Jakobsen, erfaringsramt strategi- og bestyrelsesrådgiver Det med de store armbevægelser er en boldbane fortrinsvis for kapitalfonde besat af vækst,... Læs mere »

Sådan tilpasser du dig 5 store ændringer inden for detailhandel

Detailverdenen ændrer sig med hastige skridt i disse år. Her kan du læse om fem fremtrædende ændringer og blive klædt på til, hvordan du kan tilpasse din forretning for at skabe de oplevelser, som forbrugerne efterspørger. 1. Kunderne har lige så meget viden som butikspersonalet Det er i dag meget let for forbrugerne at undersøge... Læs mere »

Hvad bliver de største rejsetrends i 2022?

3G-rejser, bleisure-rejser og wellness-rejser er nogle af de rejsetrends, som bliver fremtrædende i 2022. Rejsebranchen er en de brancher, som har været hårdest ramt under Covid-19-pandemien. Men verden åbner stille og roligt op igen, og derfor stiger rejselysten. Her får du indsigt i syv spændende rejsetrends i 2022:   1. Low travel Mange vil stadig... Læs mere »

Liminalitet, rutsjebanetur, køer på græs og VUCA

Siden ’du ved hvad’ har der været mange spekulationer om, hvorvidt ’livet på den anden side’ ser anderledes ud eller ej. Det kan vi sådan set ikke vide noget om, men vi kan referere til de gængse teorier, erfaring fra tidligere kriseforløb og kombinere det med vores egne oplevelser her på kanten til det nye... Læs mere »

Pandemien har skubbet til fremtidens lederskab

Hjemsendelse, online møder og kommunikation på distancen. Rollen som leder har under coronakrisen budt på udfordringer med nye metoder og skift af fokus. De bevægelser, der allerede var i gang inden for ledelse, har således fået et stort skub fremad. Coronakrisen vendte op og ned på manges arbejdsliv: Perioder med hjemsendelse, hjemmearbejde på det mere... Læs mere »

K-oronavækst: Fremgang i krisetid

K’et beskriver coronakrisen for mange virksomheder: En rutsjetur ned i marts og april efterfulgt af voldsom vækst for nogle og tung tilbagegang for andre. Forbrugerne prioriterer investeringer i boligen, og det sender mange i design-, møbel- og interiørbranchen på en løbetur op ad K’et. En brat nedlukning i foråret 2020 fik alle til at stoppe... Læs mere »

Blev vi lige overhalet af virkeligheden?

Vi vidste egentlig godt, at forandringer var på vej. Og at fremtiden overordnet set ville blive mere digital, mere instant og mere convenient – bare for at bruge nogle engelske ord, der er kravlet godt og grundigt ind i det danske ordforråd. Men fremtiden kom hurtigere, end vi regnede med. Faktisk blev fem års udvikling... Læs mere »

6 supertendenser til børn og børnefamilier

Seks væsentlige supertrends vil påvirke livsstilsindustrien for børn og deres familier på et tidspunkt, hvor vi kræver bedre fremfor mere, hylder diversitet og ønsker at leve en bæredygtig, men bekvem livsstil. I trendbogen ’pej kids’ kan du blive klogere på nedenstående tendenser: Reparation, gensalg og udlejning Børn vokser hurtigt ud af deres tøj, og gensalg... Læs mere »

Kend din trend

”Hvor kom det lige fra?”. Sådan oplever vi ofte, at en trend har overhalet os, og forbrugerne pludselig løber i samme retning efter noget nyt og spændende. Trends er hovedingrediensen i succes, og der er meget at vinde ved at lære at se trends før alle andre og vide, hvor forbrugerne vil løbe hen i... Læs mere »