Arkiv: Pej gruppen

Markedsføringen halter for nethandlere

De danske netbutikker har flyttet klassiske markedsføringsteknikker over på nettet, hvilket er hverken smart eller effektivt. Det fremgår af en ny rapport udarbejdet af CBS. De danske nethandlere er ikke gode nok, når det kommer til at markedsføre sig over for kunderne. Det er konklusionen på rapporten ’Nethandlens udfordring og muligheder – en temperatur måling... Læs mere »

Krisemode og genbrug erstattes af elastisk fremtid

Krisemode og genbrug lyder bekendt for de fleste. Medier og branchesnak har været fyldt med disse to begreber og andre lignende i nu snart fem år. En elastisk fremtid, eller på udenlandsk; ”the elastic future”, lyder nyt og er da også en god overskrift på noget af det, alle designbårne brancher kan forvente sig af... Læs mere »

Er der noget, der er større end giga?

Man kan godt blive forvirret over brugen af de mange måleord i forbindelse med trends og fremtidsforskning. Forvent ikke større klarhed efter læsning af dette.   De fleste kender begreberne mikrotrends, megatrends og gigatrends. Begrebet mikro opfattes som noget, der ikke er ret stort og måske endda lettere betydningsløst. Sjovt nok er det netop de... Læs mere »

Rigdom og lykke

Jagten på lykke og rigdom har altid været der. Der er ikke meget mode i de to begreber – og så alligevel. Begreberne har altid eksisteret – lige fra huleboere til moderne mennesker med urban gardens på toppen af skyskraber i New York eller Dubai. Over tid har vi skiftet indholdet af begreberne ud. Og... Læs mere »

Danskerne svovler og bander over småting. Det samme gør sig gældende i modebranchen – som midt i krise-ederne glemmer at se det helt store perspektiv.

Det er forår i Danmark. Til gengæld står det arabiske forår lidt stille, men lever dog stadig. Amerikanerne kæmper stadig mod gældsloftet, nedskæringer og skat. De mange hundrede millioner kinesere kæmper hver dag for at komme til at leve, som alle os andre. Vi i Vesten er stadig, trods kritik fra ikke-vestlige sider, lig med... Læs mere »

Angstformindskelse bliver det nye sorte

Korte og lange tendenser flyder mellem hinanden lige nu, selv om de fleste pile trods alt peger den samme vej. En af pilene tager i øjeblikket udgangspunkt i en kollektiv forståelse for at vi klart lever i en verden, der er forandret, men at vi også lever i en verden hvor angsten for fremtiden har... Læs mere »

Fremtidens forbruger – du er kvinde!

Hvorfor nu fokusere kvinder? Er der ikke allerede skrevet (for) meget om dem? Om deres liv, forbrug, karriere, glasloftet, kvoter og andet godt? Jo, det er der. Altså skrevet meget. Men det er ikke lig med at et tidsskrift, som beskæftiger sig med tidsånd, forbrug, livsstil og trends, kan springe over hvor gærdet af lavest... Læs mere »

Big data – en af tidens store buzzwords

Big data er et egentlig en af tidens store it-trends, men dens ringe har hurtigt spredt sig til andre brancher og til alle dele af virksomhederne. I dag bruges IT alle steder og alle steder findes der masser af data, som kan bruges til noget konstruktivt. Udfordringen er, at gennemskue hvordan den store mængde data... Læs mere »