Glade kunder bruger flere penge. Så enkelt kan det siges. En ny rapport fra Insider Trends stiller skarpt på fire forskellige forbrugertyper, man som detailhandler skal være opmærksom på. Fællesnævneren for at ramme dem er omnichannel

Efter alt det vi har oplevet i løbet af det seneste halvandet år, kommer det ikke som nogen overraskelse, at måden vi shopper på, sandsynligvis har ændret sig for altid.

I dag har kunderne en meget klar definition på, hvad en god indkøbsoplevelse er. Selv om den rigtige pris og det rigtige produkt også spiller en rolle, så ønsker kunderne først og fremmest at blive mødt på deres egne vilkår og på det rigtige tidspunkt, uanset om det er i den fysiske butik eller derhjemme. Dette er med til at sikre engagement, salg og loyalitet, og det bør derfor være kernen i enhver retailstrategi.

Som detailhandler bør man derfor sikre, at butiksmedarbejderne er godt klædt på til at rådgive kunderne, og at kunderne får den samme højkvalitetsoplevelse, uanset hvilken kanal de vælger.

Spørgsmålet er, hvordan detailhandlerne kan opbygge deres omnichannel-oplevelser for at levere det, som kunderne higer efter? En ny rapport fra Insider Trends præsenterer fire fremtrædende forbrugertyper og giver indsigt i, hvordan omnichannel kan hjælpe detailhandlere med at imødekomme kundernes behov.

  • The convenient customer

Kunder er først og fremmest loyale over for sig selv. De vil derfor ofte vælge den mest bekvemme mulighed i forhold til, hvad de køber, og hvor de køber det. Hvis du som detailhandler gerne vil bruge convenience som en driver for at få glade kunder, er det vigtigt, at du er der, hvor kunderne er, og at du giver dem en række forskellige muligheder at vælge imellem.

  • The informed customer

I dag foretager kunderne i stigende grad selv benarbejdet i forhold til at finde information om produkter og detailhandlere, før de forpligter sig til at købe. Som detailhandler kan du benytte viden og information for at opnå glade kunder, og derfor bør du sikre, at dit butikspersonale er eksperter i at sammenkoble købsprocessen online og offline.

  • The conscious customer

Kunderne begynder mere og mere at prioritere at handle med detailhandlere, der afspejler deres værdier i forhold til bæredygtighed, mangfoldighed, trivsel og socialt ansvar. Ønsker du at få glade kunder ved at slå på bæredygtighed, er det vigtigt, at du uddanner dit butikspersonale inden for bæredygtige og etiske områder.

  • The unseen customer

Som følge af at online shopping vokser, har detailhandlere brug for at finde nye måder at skabe et tilhørsforhold til de kunder, der handler online. Digitaliseringen kan være drivkraft til at få glade kunder, og derfor skal du gøre det muligt for online kunder at kontakte dit butikspersonale, ligesom det er vigtigt at skabe en personlig købsoplevelse online.

 

Læs hele rapporten her.

Kilde: Insider Trends