Fysiske butikker kommer ikke til at forsvinde helt, men der bliver færre af dem – nogle af dem større, men mange af dem mindre, og de fleste af dem i et nyt format. Det fremgår af udgivelsen Retail Mega Mag, som pej gruppen netop har udgivet. “The power in retail has shifted to the consumer.... Læs mere »
En ny rapport fra Euromonitor International definerer otte typer forbrugere på globalt plan, som du bør holde øje med i 2022 For at forstå vejen til køb kræver det, at man forstår sig på forbrugerne. Man kan ikke stole på grundlæggende demografi alene for at kende sine kunder. Brands skal derfor matche købsadfærd med livsstilsvalg... Læs mere »
Glade kunder bruger flere penge. Så enkelt kan det siges. En ny rapport fra Insider Trends stiller skarpt på fire forskellige forbrugertyper, man som detailhandler skal være opmærksom på. Fællesnævneren for at ramme dem er omnichannel. Efter alt det vi har oplevet i løbet af det seneste halvandet år, kommer det ikke som nogen overraskelse, at... Læs mere »
Man læser ofte om butikskæder, der crasher. Ikke på grund af corona, men på grund af mangel på købmandsskab, fremtidssikring, digitalisering og alt for store armbevægelser og vækstplaner. Ingen nævnt, ingen glemt. Klumme af Poul Erik Jakobsen, erfaringsramt strategi- og bestyrelsesrådgiver Det med de store armbevægelser er en boldbane fortrinsvis for kapitalfonde besat af vækst,... Læs mere »
Detailverdenen ændrer sig med hastige skridt i disse år. Her kan du læse om fem fremtrædende ændringer og blive klædt på til, hvordan du kan tilpasse din forretning for at skabe de oplevelser, som forbrugerne efterspørger. 1. Kunderne har lige så meget viden som butikspersonalet Det er i dag meget let for forbrugerne at undersøge... Læs mere »
3G-rejser, bleisure-rejser og wellness-rejser er nogle af de rejsetrends, som bliver fremtrædende i 2022. Rejsebranchen er en de brancher, som har været hårdest ramt under Covid-19-pandemien. Men verden åbner stille og roligt op igen, og derfor stiger rejselysten. Her får du indsigt i syv spændende rejsetrends i 2022: 1. Low travel Mange vil stadig... Læs mere »
Siden ’du ved hvad’ har der været mange spekulationer om, hvorvidt ’livet på den anden side’ ser anderledes ud eller ej. Det kan vi sådan set ikke vide noget om, men vi kan referere til de gængse teorier, erfaring fra tidligere kriseforløb og kombinere det med vores egne oplevelser her på kanten til det nye... Læs mere »
Hjemsendelse, online møder og kommunikation på distancen. Rollen som leder har under coronakrisen budt på udfordringer med nye metoder og skift af fokus. De bevægelser, der allerede var i gang inden for ledelse, har således fået et stort skub fremad. Coronakrisen vendte op og ned på manges arbejdsliv: Perioder med hjemsendelse, hjemmearbejde på det mere... Læs mere »
K’et beskriver coronakrisen for mange virksomheder: En rutsjetur ned i marts og april efterfulgt af voldsom vækst for nogle og tung tilbagegang for andre. Forbrugerne prioriterer investeringer i boligen, og det sender mange i design-, møbel- og interiørbranchen på en løbetur op ad K’et. En brat nedlukning i foråret 2020 fik alle til at stoppe... Læs mere »
Vi vidste egentlig godt, at forandringer var på vej. Og at fremtiden overordnet set ville blive mere digital, mere instant og mere convenient – bare for at bruge nogle engelske ord, der er kravlet godt og grundigt ind i det danske ordforråd. Men fremtiden kom hurtigere, end vi regnede med. Faktisk blev fem års udvikling... Læs mere »