GroupM analyse COVID-19

COVID-19 har vendt op og ned på danskernes hverdag, og det skaber en øget frygt for belastningen af sundhedssystemet, erhvervslivets fremtid og vores egen privatøkonomi. Vi har fået mere tid indendørs med vores nærmeste familie, men de karantænelignende forhold stresser os. Samtidig ændrer det vores medie- og forbrugsvaner, hvor det sociale liv er rykket online, vores forbrug bliver mere digitalt, mens TV viser sig som et medie, der kan samle os alle foran skærmene.

I Mindshare tager vi løbende status på betydningen af COVID-19 og udviklingen i danskernes indkøbsvaner, forbrugsvalg samt medieadfærd. Vi har sat en undersøgelse i gang, hvor vi følger 1.000 danskeres oplevelse af situationen.

Herunder kan du få første del af undersøgelsen og downloade resultaterne. Næste runde af resultaterne vil blive udgivet efter påske.

I Mindshare har vi under COVID-19 udgivet en lang række blogindlæg med gode råd til annoncører om deres kommunikation og marketing samt om danskernes indkøbsvaner, forbrug og medieadfærd. Læs med her.

Om undersøgelsen: Danskernes adfærd under COVID-19

Udarbejdet af GroupM Danmark, som har undersøgt danskernes oplevelse af situationen, og hvilken betydning den har haft for deres indkøbsvaner, forbrugsvalg samt medieadfærd.

  • 1.000 respondenter (nat rep)
  • Danskere 18+ år
  • Indsamlet fra den 20-23. marts via Norstat webpanel.

Om GroupM:
GroupM er Danmarks største mediebureau-gruppe bestående af WaveMaker, MediaCom, m/SIX, Mindshare, Intelligence Group og Xaxis. GroupM’s fornemmeste mål er at skabe fordele for vores annoncører via samarbejdet med gruppens bureauer. Det gør vi blandt andet gennem skala, finansiering, trading samt udviklingen af unikke mediepartnerskaber og egne værktøjer.

Subscribe

* indicates required




Marketing samtykke