Arkiv: Pej gruppen

Cross channel i Danmark: Hvad sker der de næste to år?

Når man ser tilbage på udviklingen de sidste par år, er der sket meget. Cross channel detailhandel er et tog, der er kommet op i fart, og vi tror ikke at de næste år kommer til at køre i et langsommere tempo. Her kommer 10 bud på, hvad udviklingen byder på de næste to år... Læs mere »

Citysumers – når urbanisering skaber en ny købestærk målgruppe

En af de største makroøkonomiske trends i vores tid er den hastige urbanisering. Verdens befolkning flytter mod storbyerne og landområderne efterlades øde. Det er en trend, der både har store konsekvenser på verdensplan og som også påvirker vores egen lille andedam her i Skandinavien. Yderområder affolkes og de politiske diskussioner om, hvordan man holder væksten,... Læs mere »

Hvorfor alder er et (halv)dårligt segmenteringsredskab

Alder er et klassisk segmenteringsredskab giver som regel en grov opdeling af en målgruppe eller et billede af hvordan en målgruppe ændrer sig over tid. Men alder er et komplekst emne og må aldrig stå alene som segmenteringsværktøj (og nej, det er ikke nok også at bruge køn). Der skal flere variable med, da alder... Læs mere »

Når svage signaler bliver til en trend

Louise Byg Kongsholm, pej gruppens CEO, giver her et lille uddrag af grundbogen i trendforskning, ’Trendsociologi v. 2.0’, udgivet af pej gruppen. “Don’t despair: Despair suggests you are in total control and know what is coming. You don’t – surrender to events with hope,” Alain de Botton, forfatter. I 1970’erne opdagede matematikeren og forretningsmanden Igor... Læs mere »

Ny stor trend i 2017: Kedsomhed er blevet hot!

Til den skingre lyd af livets vilde ridt i hamsterhjulet funderes der en stille stund over, hvor kedsomheden blev af, og hvorfor alt skal være nyt, spændende og hurtigt. Når selv gang foregår i let løb, bliver man forpustet. Eller dejser om. Altså medmindre man når at stå af ræset inden og lærer at kede... Læs mere »

Cross channel – det er nu eller aldrig!

Af pej gruppen Det centrale i en cross channel-strategi er at skabe en god sammenhæng for forbrugeren på tværs af alle kanaler. Købsoplevelsen skal være perfekt, også selv om forbrugeren undervejs mod købet bruger søgemaskiner, sociale medier, er på butikkens website og i den fysiske butik. Lyder det svært? Det er det helt sikkert også.... Læs mere »

Cross Channel – Fremtidens detailhandel

Af pej gruppen Rigtig mange detailhandlere tilbyder i dag salg via flere forskellige kanaler med deres helt egen infrastruktur. Kunderne – der hopper rundt mellem kanalerne – forventer en gnidningsfri shoppingoplevelse på tværs af kanaler – det som kaldes cross channel. I stedet får de en meget usammenhængende og ufleksibel oplevelse og bliver ofte irriterende.... Læs mere »

Pej gruppens bud på 2016: Tiderne er vendt

Vi har bevæget os ind i sidste del af 2015, og det er derfor blevet tid til at kigge fremad mod det nye år. I denne artikel stiller Louise Byg Kongsholm – direktør i pej gruppen og fritænker i pej gruppens tænketank, Fremtids-tanken – skarpt på de tendenser, der kommer til at præge det kommende... Læs mere »

Generation Alpha – fremtidens digitale forbruger

De ældste i fremtidens forbrugergeneration, Generation Alpha, er blot fem år. Alligevel er kendskabet til dem af stor kommerciel betydning. De spiller en central rolle for, hvordan der forbruges i mange skandinaviske husholdninger i dag, snart er de selvstændige hjemmeboende forbrugere, og i en ikke fjern fremtid er de voksne forbrugere, der skal sikre din... Læs mere »