En ny rapport fra Euromonitor International definerer otte typer forbrugere på globalt plan, som du bør holde øje med i 2022
For at forstå vejen til køb kræver det, at man forstår sig på forbrugerne. Man kan ikke stole på grundlæggende demografi alene for at kende sine kunder. Brands skal derfor matche købsadfærd med livsstilsvalg for at opbygge overbevisende kampagner.
Rapporten ’2022 Global Consumer Types’ fra Euromonitor International tager segmenteringen et skridt videre. Her defineres otte typer forbrugere ud fra deres egenskaber, værdier og prioriteter. Målet med rapporten er at udstyre brands med praktisk indsigt for at nå ud til den rigtige målgruppe.
Rapporten hjælper således med at:
- tilpasse købsrejser for at øge antallet af konverteringer
- identificere særskilte karakteristika for hver type for at skræddersy marketingstrategier
- styrke relationer til nye og eksisterende kunder
- facilitere en trin-for-trin guide til, hvordan man anvender disse otte profiler i sin egen virksomhed.
Det drejer sig om at nå de rigtige forbrugere
Demografi bør ikke være det eneste parameter til at analysere indkøbsadfærd og købsbeslutninger, da det vil give et skævt overblik over daglige vaner og langsigtede livsstilsvalg. Euromonitor International har derfor udarbejdet særskilte, personlighedsdrevne forbrugertyper på globalt plan og i specifikke lande.
Det er vigtigt at forstå forbrugeradfærd på tværs af alle stadier af købsrejsen for at skabe målrettede marketing- og salgsstrategier. Forbrugerne bliver dagligt bombarderet med meddelelser og kampagner. For at skille sig ud fra konkurrenterne og få succes bør brands fokusere på forbrugernes behov.
Rapporten ’2022 Global Consumer Types’ præsenterer omfattende og detaljerede personligheder, som hjælper brands med at skelne mellem forbrugere – selv inden for den samme demografiske gruppe. Herunder kan du se de otte globale forbrugertyper, som du bør holde øje med i 2022.
Globale forbrugertyper i 2022:
Secure Traditionalists – “I am content with where I am in life.”
Undaunted Strivers – “I want to have and be the best.”
Balanced Optimists – “I am confident in myself and the future.”
Emposered Activists – “I believe I have the power to affect change.”
Cautious Planners – “I know what I want in life.”
Impulsive Spenders – “I love finding bargains.”
Minimalist Seekers – “I choose to focus on the simpler things.”
Conservative Homebodies – “Family and friends matter most to me.”