Huddle er en podcast for de kommunikations- og marketinginteresserede. Her vil vi gerne udfordre og inspirere dig med nye tendenser, indsigter og viden fra nogle af de mennesker, som har fingeren på aftrækkeren, der er med til at forme vores kulturelle hverdag. Kommunikations- og marketingbranchen kan, når den er bedst, skabe kulturelle milepæle, der bliver referencerammer for generationer. Hvem husker ikke 70’ernes Coca Cola reklamer, 80’ernes store velgørenhedskoncerter eller Benettons politiske fotokunst i 90’erne? Vær åben og tune ind!
*Ordnani: Substantiv, fælleskøn
Bøjning: -en
Udtale: [orna’ni]
Betydning: at tale uden at forholde sig til andre i en samtale. At tale længe og/eller om sig selv.
”Oplever du det som et paradoks, at du lever af at tale om stilhed?”. Sådan starter samtalen mellem stilhedsekspert Bastian Overgaard og kommunikationsdirektør i Mindshare Thomas Mark.
I denne podcast skal vi – som Thomas påpeger – paradoksalt nok snakke om stilhed. I virksomheder med travle hverdage og pressede møder, er det sjældent, der er tid til at være stille – og det er en fejl, mener Bastian Overgaard. Han er ekspert i stilhed og en mand med en mission; I mødet mellem mennesker skal støjen skæres fra. Hans værktøj er strategisk stilhed, og han rådgiver til daglig ledere og teams i, hvordan de kan implementere stilhed i deres arbejdsdag.
Stilhed er i høj grad en ressource, man bør udnytte til vidensdeling og under møder, mener Bastian. I podcasten fortæller han, hvordan strategisk stilhed kan være med til at effektivisere møder samt øge både medarbejdernes nærvær og koncentration. Her bliver vi klogere på, hvordan strategisk stilhed kan udnyttes, ligesom vi taler om, hvordan stilhed kan få introverte medarbejdere mere på banen.
I podcasten får du svar på:
- Hvad ‘silent co-creation’ er
- Hvordan strategisk stilhed kan indgå som en struktureret del af møder og vidensdeling
- Hvilke konkrete fordele det giver at arbejde med stilhed
- Hvordan du som leder kan facilitere 10% stilhed i møder