Ideer der inspirerer

#MindSHARING er en samling af de bedste og mest inspirerende medie- og kommunikationseksempler, som vi på Mindshare har snakket om på det seneste. Læs med og bliv inspireret!

 

PEPSI MAX / ”Test Drive 2”

Opfølgeren på sidste års meget omdiskuterede prank ”Test Drive”, hvor rally stjernen Jeff Gordon fik en stakkels bilsælger til at løbe skrigende væk. Mange troede det var et hoax. Det ville Jeff Gordon ikke have hængende på sig.

Kilde: http://bit.ly/1c14lfp

 

Apoteket Hjärtat / Blowing In The Wind

Sveriges største apotekerkæde valgte en teknologisk og usædvanlig måde at demonstrere tørt hår på. Det gav dem verdensomspændende omtale. Så simpelt, så elegant, så effektivt.

Kilde: http://bit.ly/1dgqXHo 

 

IKEA / RGB Billboard

I Tyskland har IKEA valgt at udfordre et gennemprøvet medie, outdoor. Det kom der en højst banebrydende løsning ud af. Lugter lidt af en Grand Prix i Cannes.

Kilde: http://bit.ly/1cx5BlA

 

SPRITZ / Reading reimagined

Lær at læse 50 % hurtigere på 5 minutter. Lyder det for optimistisk? Så kast et kig på Spritz – et helt nyt start up firma i Boston. De har sat sig for at revolutionere måden vi læser tekst på. Teknologien er overraskende simpel, men resultatet er overvældende. Forsøg selv med det samme!

Kilde: http://bit.ly/1jMdfgQ

 

PIZZA BOOMERANG / Rimelig vild

Det er seværdigt, det er dragende, det er underliggørende, det er italiensk. Og så sælger det en pokkers masse pizza. Mere ved vi ikke om Pizza Boomerang. Men fantastisk, det er det!

Kilde: http://bit.ly/1n1GePi

 

SOS Børnebyerne / Hvad ville du gøre?

Simpel, rørende og effektiv. Det er ikke så meget mere at sige.

Kilde: http://bit.ly/1krqMgW

 

NEW YORK TIMES / Newsgraphics

Under OL i Sochi lancerede NY Times en række feature artikler, som sætter helt nye standarder for, hvordan man læser og interagerer med avisartikler online. Vi ser store muligheder i denne form for storytelling.

Kilde: http://nyti.ms/1krqYN9

 

Læs også #MindSHARING 1, 2, 3 og 4.