Så er årets Reklameanalyse på trapperne. Det bliver spændende at se, om reklameirritationen fortsætter den stigende tendens fra sidste år.

Mens vi venter, iler vi med andre spændende tal fra analysen. Ud over at måle befolkningens holdning til medier og reklamer, afdækker vi også deres bestand og brug, heriblandt hvor mange der har henholdsvis en Smartphone og en Tablet.

Bestanden af mobile enheder har taget endnu et markant hop siden 2011, og mere end halvdelen af de 15-60 årige er nu i besiddelse af en Smartphone, hvilket er en vækst på 71%. Men det er værd at bemærke, at bestanden af Tablets er mere end tredoblet, så nu næsten hver femte har en Tablet.

Definitioner:

En smartphone kan udover de almindelige telefonfunktioner, sende og modtage levende billeder, overføre data, og gå på internettet med meget høj hastighed.

En tablet device er en mellemting mellem en computer og en mobil, som f.eks Galaxy eller iPad. Du kan sende og modtage levende billeder, overføre data, og gå på internettet med meget høj hastighed.