Læs artiklen om nye indsigter i digital købsadfærd ved at klikke her: Mindshare 2011: Path to Conversion

Mange virksomheder har efterhånden etableret en direkte salgskanal på internet. Og kan derfor bruge de digitale mediekanaler til at skabe salg eller værdifulde salgsleads. Da digitale medier er mere ‘målbare’, kan vi i højere grad end tidligere følge forbrugerens købsadfærd.

Mindshare har lavet de første og mest omfattende studier af begrebet, som også kaldes ‘Path-to-Conversion’. Resultaterne giver værdifuld indsigt i, hvordan man kan optimere sin digitale markedsføring yderligere og rokker desuden ved en række vedtagne dogmer på markedet. F.eks. begrebet ’Last Click Count’, som betyder at kun det medie, som fik det sidste klik inden salget, bliver betalt. Det svarer til, at angrebsspilleren får æren for hele kampen. Eller at A-bukkeskiltet uden for butikken får æren for det totale salg i butikken. Og det ved vi jo godt ikke passer.

Artiklen kommer fra det trykte magasin ‘Markedshorisont’, som udgives af Mindshare. Du kan tilmelde dig og læse mere ved at klikke her.

Konverteringsrater for kombination af kanaler