Når du bliver smidt ud af din brancheforening, så er du på rette vej. Sådan lyder mantraet, hvis du vil have succes, være anderledes og skabe værdi for dine kunder i 2013. Alt for mange virksomheder tænker i lineær forlængelse af alt det, de har gjort før. Men krisetider skaber masser af muligheder for at... Læs mere »
I gamle dage – og det er såmænd ikke mere end 10 år siden – var det fantastisk, hvis man kunne sætte ord på, hvad firstmoverne ville og så bagefter bare vente til alt det, firstmoverne gjorde og sagde, blev til mainstream. Det var dengang. Firstmoverbegrebet er ikke, hvad det har været. Tidligere var det... Læs mere »
Selv om mange brancher står lidt stille, selv om radikale designideer er lagt på hylden, selv om forbrugerne passer godt på pengene, så er det stadig muligt at se bevægelser i de trends, der styrer udviklingen. For mere end 25 år siden lavede vi et landkort over de forskellige trendtyper vi kunne se. De største... Læs mere »
Kig på udviklingen inden for detailhandel de seneste 10 år – og fremskriv den 10 år mere. For mange en spændende og udfordrende udvikling og for andre et sandt mareridt. På meget kort tid er definitionen af retail ændret radikalt. Demografiske forskydninger, nye økonomiske tilstande og teknologiske udviklinger har samlet set skabt en cocktail, der... Læs mere »
Den stigende brug af mobiler til pristjek i butikkerne et interessant emne – og ikke mindst noget, der skræmmer detailhandlen. De nye forbrugere med denne adfærd har endda fået et navn; showroomers. Den nye forbrugertype er ung; mellem 18 og 34 år gammel og er typisk en mand. Han er veluddannet, har god tid og... Læs mere »