#MindSharing er en opsamling af de trends og tendenser, som vi hos Mindshare på det seneste har snakket om. Sidst snakkede vi om Oreos, Targeting og dengang internettet var barn, men denne runde byder blandt andet på dumme måder at dø på og Collaborative Economy. Video har spillet en væsentlig rolle i de #MindSharing mails der har floreret internt i Mindshare regi og du kan nu få indsigt heri.

 

 

Collaborative economy09-08-2013 10-25-44
Manden i videoen herunder hedder Jeremiah Owyang. Owyang anslår vigtigheden af collaborative economy for virksomheder fremadrettet med eksempler som AirBnb, Lyft og selveste Frederik 7. Se videoen og få indblik i Owyang’s Collaborative Economy Value Chain med udgangspunkt i products, marketplace og service. Det er 20 minutter af dit liv som du på ingen måde vil fortryde. Go Collaborate!

Kilde: YouTube.com

Zalando -all in på digital og TV
Vores Senior Digital Development Manager, Philip Sander Nielsen, har researchet på Zalando’s introduktion i Skandinavien, hvilket har ledt til lidt af et opråb til virksomheder, der tøver med at gå all in på digital og TV. På blot et år, har Zalando banket stort set alle danske websites, der handler med tøj og sko, af banen, med en strategi om at vinde markedet med et tæppebombardement af Display, TV og Search. Effekten er bestemt ikke udeblevet. Hvis ikke Trendsales havde løftet deres brand i 2012, ville Zalando klart være den største spiller i Danmark. Zalando har, med lynets hast, overhalet både Smart Guy, Trendsales, Miinto og Asos og dette er opnået siden sidste sommer. Hatten af for Zalando.

Kilde: Google Trends

Dumme måder at dø på
Metro Trains i Melbourne, Australien havde brug for, at oplyse befolkningen om faren ved, at færdes omkring tog. Det blev til en lille film med animerede figurer, der høstede hele to løver i Cannes og i omegnen af 55.000.000 views på Youtube. Vi er vilde med den og sangen er blevet lidt af et hit her på kontoret.

Kilde: Mashable.com

Suuuuupermand
Vi har på det seneste også nørdet lidt med teorier om, hvordan Supermand barberer sig. Gillette stillede spørgsmålet på Youtube, for hvor hvad gør manden af stål egentlig? Med særlige kometer, med kryptonit-creme, eller noget helt tredje? Flere teorier er visualiseret i små film og det er op til brugerne, at stemme på en favorit. Vi har som tusindvis af andre brugere valgt vores teori. Stem på din favorit i nedenstående link.

Kilde: YouTube.com/Gillette

Video, video, video
Al den snak om video vi ser i disse tider, og nok primært fordi de ejer YouTube, har gjort Google opmærksomme på værdien af eksponeringer, hvorfor de har udvidet Google Analytics til at omfatte værktøjerne Display Ad og Video Ad Impression Reports. Disse reporter giver annoncører muligheden for indblik i, om brugere har set ads via Google Display Network (GDN) eller på YouTube, førend et besøg på diverse hjemmesider.

Kilde: Marketingland.com

Påvirker Display ads Search?
I den seneste tid har vi også været et smut på Harvard. Eller det vil sige, at vi har læst en særdeles anbefalelsesværdig working paper omhandlende attribution modellering og den reelle tværmedielle effekt mellem Display og Search. Rapporten tager udgangspunkt i en hertil udviklet model og resultaterne er virkelig interessante. Rapporten viser, at hver dollar investeret i Display og Search fører til et afkast på henholdsvis 1,24 dollar for Display og 1,75 dollar for Search, hvilket er i skarp kontrast til estimerede afkast, baseret på standard målinger. Læs mere og bliv klogere via linket neden for.

Kilde: Hbs.edu (pdf)

 

Læs MindSHARING #1