Mindshare Danmark markerer sig endnu en gang som den digitale first-mover
Baggrund
Som en af få partnere i verden er Mindshare Danmark blevet godkendt til at deltage i en ny Google Adwords alpha-test. Testen bærer titlen Demographics for Search Ads.
Detaljer
Demographics for Search Ads giver Mindshares kunder mulighed for at målrette specifikke aldersgrupper og/eller køn med annoncer, når de foretager søgninger. Således kan vi nu opdele og optimere kampagner på baggrund af demografiske målgrupper. Testen gør, at vi på udvalgte kunder kan:
- Se hvordan det samme budskab performer i forhold til søgninger fordelt på køn og alder
- Differentiere budskaber og budpris på søgninger i forhold til køn og alder
- Ændre bud og optimere kampagnen ud fra effekt skabt på baggrund af køn og alder
Implikationer
Måned for måned stiger målretning- og segmenteringsmulighederne på Google Adwords-platformen. Demographics for Search Ads er bare endnu en mulighed for at bygge search-kampagner, der er mere komplekse – men også mere intelligente. Dette er bare én af mange tests på alpha- og beta-stadiet, vi i Mindshare laver sammen med Google. Alle nye tiltag, der går på at udvikle Adwords-platformen, peger i en retning: Det bliver kun vigtigere, at bruge den tid det tager, at bygge en search-kampagnestruktur efter alle kunstens regler. Dette kommer i fremtiden til at inkludere hybridkampagner, hvor forskellige former for søge- og brugeradfærd kombineres med demografisk data til at maksimere værdien af en annoncørs marketingbudget.