Vi har været til Facebook-seminar i dag og lært et eller andet… Facebook havde samlet hele mediebranchen (dem der gad at møde op) til et hurtigt seminar om, hvad Facebook kan, og hvad der kommer til at ske i fremtiden. Der var meget lidt nyt, men så alligevel lidt.

Fokus var først og fremmest på annoncering, og på det, som jo er Facebook’s force; de forskellige interaktionsmuligheder i forhold til deres annoncer. Der var ikke noget decideret nyt her, men der var et par tal, som jeg synes var interessante.
Det viser sig, at det kun er 5% af dine venner, der bliver eksponeret for en annonce, hvis du på den ene eller anden måde interagerer med den. Det er ikke overvældende, må jeg sige. Disse 5% vil dog være mere tilbøjelige til at klikke på annoncen end normale brugere. Faktisk 4,5 gange mere tilbøjelige. Spændende? Ej ok ikke vildt. Men altså, hvis man sammenligner Facebook annoncer med almindelige annoncer, så er forskellen, at man får 5% ekstra (gratis) visninger, og at disse 5% vil være mere tilbøjelige til at klikke. Det er jo rart at vide.

Det virkeligt interessante var dog, at vi fik et lille smugkig på det nye profil design… Åhh ikke nyt design igen? Jo faktisk, men denne gang ser det kun ud til at ramme den personlige profil.

Facebook Preview

Som I sikkert ikke kan se på dette flotte billede, så er der et par ændringer. For det første er der kommet mere fokus på billeder. De er nu flyttet op i toppen, sådan at man ikke kan undgå at se dem. En anden interessant ting er, at væggen er blevet gjort mindre, og at der i stedet er gjort plads til ens personlige informationer. Det betyder, at når folk klikker ind på din profil, vil de straks se hvilke film, du liker, hvor du bor osv…

En sidste detalje er, at der nu er gjort plads til engagement ads ude i siden, eller i hvert tilfælde det brede format af annoncer!
Og så var det også første gang, at jeg så Facebooks nye spørgsmåls-tjeneste. Det er åbenbart en gammel nyhed, men altså… Se mere her – http://bit.ly/aFn1tp. Spændende igen.

Det var vist det. Ikke noget nyt om Places, Credit eller Search. Ikke noget nyt om hvordan Facebook vil overtage verdensherredømmet, og ikke noget om hvornår de får styr på community pages…