af Per Fanefjord Laursen // MediaWatch
GroupM’s fire mediabureauer er samlet set en voldsom og vigtig samarbejdspartner for mediebranchen som landets største bureau med en samlet bruttoavance på 217 mio. kr, viser den årlige bureaurapport fra Bureaubiz.
I rapporten bedømmes GroupM bureauerne hver for sig, men samler man de fire Group M mediabureauer, er de landets største mediabureau – og landets største bureau i det hele taget med en samlet bruttoavance på 217 mio. kr.
Stærk partner
Ét af markedets store medier, TV 2, har stort set ingen relationer til reklamebureauerne i undersøgelsen, men det er anderledes med mediabureauerne.
“Set fra mediesiden glæder vi os over, at vore nære og vigtige samarbejdspartner udviser stor styrke efter en svær tid,” siger salgsdirektør Peter Olafsson, TV 2, mens direktør Søren Riis hos MetroXpress melder pas.
“Styrkeforholdet mellem reklame- og mediebureauer er ikke noget, jeg kan bruge til noget i det daglige arbejde.”