Guerilla Marketing er en kommunikationsform, som er målrettet en potentiel marketingmæssig værdiskabelse i Word-of-Mouth.
Guerilla Marketing kan f.eks. praktiseres ved at gennemføre en kampagne, som har til formål at få en gruppe af trendsættere til at udbrede en virksomheds budskab til dennes omgangskreds, hvorefter personerne i omgangskredsen foretager en yderligere udbredelse af budskabet, ect.. Herved startes en form for dominoeffekt, som ud fra virksomhedens optik kan bidrage til udbredelse et givent budskab.
Word-of-Mouth anses af mange som værende den mest troværdige kommunikationsform af et markedsføringsbudskab, og Guerilla Marketing kan således være et effektivt marketingredskab. Det kræver dog, at man formår at styre rækkevidden og indholdet af budskabet gennem hele processen, hvilket kan være vanskeligt. Der eksisterer altid en risiko for, at budskabet ikke bliver tilstrækkeligt udbredt, eller at modtagerne af budskabet misfortolker eller fordrejer dets indhold.