Arkiv: Pej gruppen

Bud på 2018: Tre perspektiver på den nære fremtid

2018 nærmer sig med hastige skridt, men hvad mon det nye år byder på? Trendforsker og CEO i pej gruppen, Louise Byg Kongsholm, samler hvert år en gruppe fritænkere i pej gruppens tænketank Fremtidstanken, som giver deres faglige og personlige perspektiver på, hvad der kommer til at præge det nye år. Her giver hun sit... Læs mere »

Brancheglidning er vejen frem

Vi køber vin hos blomsterhandleren, blomster på benzinstationen, bagerbrød i supermarkedet, smykker i skobutikken, tøj i interiørbutikken og planter hos isenkræmmeren. Vi kan få ordnet vores bankforretning hos supermarkedet (Coop) eller hos flyselskabet (Norwegian), mens vi spiller skrabespil og køber kosmetik i flyveren. Døgnkiosken har åben fra 7-23, mens 7-Eleven har åbent hele døgnet. Giver... Læs mere »

Cross channel i Danmark: Hvad sker der de næste to år?

Når man ser tilbage på udviklingen de sidste par år, er der sket meget. Cross channel detailhandel er et tog, der er kommet op i fart, og vi tror ikke at de næste år kommer til at køre i et langsommere tempo. Her kommer 10 bud på, hvad udviklingen byder på de næste to år... Læs mere »

Citysumers – når urbanisering skaber en ny købestærk målgruppe

En af de største makroøkonomiske trends i vores tid er den hastige urbanisering. Verdens befolkning flytter mod storbyerne og landområderne efterlades øde. Det er en trend, der både har store konsekvenser på verdensplan og som også påvirker vores egen lille andedam her i Skandinavien. Yderområder affolkes og de politiske diskussioner om, hvordan man holder væksten,... Læs mere »

Hvorfor alder er et (halv)dårligt segmenteringsredskab

Alder er et klassisk segmenteringsredskab giver som regel en grov opdeling af en målgruppe eller et billede af hvordan en målgruppe ændrer sig over tid. Men alder er et komplekst emne og må aldrig stå alene som segmenteringsværktøj (og nej, det er ikke nok også at bruge køn). Der skal flere variable med, da alder... Læs mere »

Når svage signaler bliver til en trend

Louise Byg Kongsholm, pej gruppens CEO, giver her et lille uddrag af grundbogen i trendforskning, ’Trendsociologi v. 2.0’, udgivet af pej gruppen. “Don’t despair: Despair suggests you are in total control and know what is coming. You don’t – surrender to events with hope,” Alain de Botton, forfatter. I 1970’erne opdagede matematikeren og forretningsmanden Igor... Læs mere »

Ny stor trend i 2017: Kedsomhed er blevet hot!

Til den skingre lyd af livets vilde ridt i hamsterhjulet funderes der en stille stund over, hvor kedsomheden blev af, og hvorfor alt skal være nyt, spændende og hurtigt. Når selv gang foregår i let løb, bliver man forpustet. Eller dejser om. Altså medmindre man når at stå af ræset inden og lærer at kede... Læs mere »

Cross channel – det er nu eller aldrig!

Af pej gruppen Det centrale i en cross channel-strategi er at skabe en god sammenhæng for forbrugeren på tværs af alle kanaler. Købsoplevelsen skal være perfekt, også selv om forbrugeren undervejs mod købet bruger søgemaskiner, sociale medier, er på butikkens website og i den fysiske butik. Lyder det svært? Det er det helt sikkert også.... Læs mere »

Cross Channel – Fremtidens detailhandel

Af pej gruppen Rigtig mange detailhandlere tilbyder i dag salg via flere forskellige kanaler med deres helt egen infrastruktur. Kunderne – der hopper rundt mellem kanalerne – forventer en gnidningsfri shoppingoplevelse på tværs af kanaler – det som kaldes cross channel. I stedet får de en meget usammenhængende og ufleksibel oplevelse og bliver ofte irriterende.... Læs mere »