Arkiv: Pej gruppen

Angstformindskelse bliver det nye sorte

Korte og lange tendenser flyder mellem hinanden lige nu, selv om de fleste pile trods alt peger den samme vej. En af pilene tager i øjeblikket udgangspunkt i en kollektiv forståelse for at vi klart lever i en verden, der er forandret, men at vi også lever i en verden hvor angsten for fremtiden har... Læs mere »

Fremtidens forbruger – du er kvinde!

Hvorfor nu fokusere kvinder? Er der ikke allerede skrevet (for) meget om dem? Om deres liv, forbrug, karriere, glasloftet, kvoter og andet godt? Jo, det er der. Altså skrevet meget. Men det er ikke lig med at et tidsskrift, som beskæftiger sig med tidsånd, forbrug, livsstil og trends, kan springe over hvor gærdet af lavest... Læs mere »

Big data – en af tidens store buzzwords

Big data er et egentlig en af tidens store it-trends, men dens ringe har hurtigt spredt sig til andre brancher og til alle dele af virksomhederne. I dag bruges IT alle steder og alle steder findes der masser af data, som kan bruges til noget konstruktivt. Udfordringen er, at gennemskue hvordan den store mængde data... Læs mere »

Bryd reglerne og få succes

Når du bliver smidt ud af din brancheforening, så er du på rette vej. Sådan lyder mantraet, hvis du vil have succes, være anderledes og skabe værdi for dine kunder i 2013. Alt for mange virksomheder tænker i lineær forlængelse af alt det, de har gjort før. Men krisetider skaber masser af muligheder for at... Læs mere »

Segmentudvikling – Firstmoverne er kommet bagefter

I gamle dage – og det er såmænd ikke mere end 10 år siden – var det fantastisk, hvis man kunne sætte ord på, hvad firstmoverne ville og så bagefter bare vente til alt det, firstmoverne gjorde og sagde, blev til mainstream. Det var dengang. Firstmoverbegrebet er ikke, hvad det har været. Tidligere var det... Læs mere »

Fremtidens detailhandel

Kig på udviklingen inden for detailhandel de seneste 10 år – og fremskriv den 10 år mere. For mange en spændende og udfordrende udvikling og for andre et sandt mareridt. På meget kort tid er definitionen af retail ændret radikalt. Demografiske forskydninger, nye økonomiske tilstande og teknologiske udviklinger har samlet set skabt en cocktail, der... Læs mere »

Showroomers – fremtidens forbruger

Den stigende brug af mobiler til pristjek i butikkerne et interessant emne – og ikke mindst noget, der skræmmer detailhandlen. De nye forbrugere med denne adfærd har endda fået et navn; showroomers. Den nye forbrugertype er ung; mellem 18 og 34 år gammel og er typisk en mand. Han er veluddannet, har god tid og... Læs mere »