Arkiv: Pej gruppen

Segmentudvikling – Firstmoverne er kommet bagefter

I gamle dage – og det er såmænd ikke mere end 10 år siden – var det fantastisk, hvis man kunne sætte ord på, hvad firstmoverne ville og så bagefter bare vente til alt det, firstmoverne gjorde og sagde, blev til mainstream. Det var dengang. Firstmoverbegrebet er ikke, hvad det har været. Tidligere var det... Læs mere »

Fremtidens detailhandel

Kig på udviklingen inden for detailhandel de seneste 10 år – og fremskriv den 10 år mere. For mange en spændende og udfordrende udvikling og for andre et sandt mareridt. På meget kort tid er definitionen af retail ændret radikalt. Demografiske forskydninger, nye økonomiske tilstande og teknologiske udviklinger har samlet set skabt en cocktail, der... Læs mere »

Showroomers – fremtidens forbruger

Den stigende brug af mobiler til pristjek i butikkerne et interessant emne – og ikke mindst noget, der skræmmer detailhandlen. De nye forbrugere med denne adfærd har endda fået et navn; showroomers. Den nye forbrugertype er ung; mellem 18 og 34 år gammel og er typisk en mand. Han er veluddannet, har god tid og... Læs mere »