Arkiv: Pej gruppen

Cross channel – det er nu eller aldrig!

Af pej gruppen Det centrale i en cross channel-strategi er at skabe en god sammenhæng for forbrugeren på tværs af alle kanaler. Købsoplevelsen skal være perfekt, også selv om forbrugeren undervejs mod købet bruger søgemaskiner, sociale medier, er på butikkens website og i den fysiske butik. Lyder det svært? Det er det helt sikkert også.... Læs mere »

Cross Channel – Fremtidens detailhandel

Af pej gruppen Rigtig mange detailhandlere tilbyder i dag salg via flere forskellige kanaler med deres helt egen infrastruktur. Kunderne – der hopper rundt mellem kanalerne – forventer en gnidningsfri shoppingoplevelse på tværs af kanaler – det som kaldes cross channel. I stedet får de en meget usammenhængende og ufleksibel oplevelse og bliver ofte irriterende.... Læs mere »

Pej gruppens bud på 2016: Tiderne er vendt

Vi har bevæget os ind i sidste del af 2015, og det er derfor blevet tid til at kigge fremad mod det nye år. I denne artikel stiller Louise Byg Kongsholm – direktør i pej gruppen og fritænker i pej gruppens tænketank, Fremtids-tanken – skarpt på de tendenser, der kommer til at præge det kommende... Læs mere »

Generation Alpha – fremtidens digitale forbruger

De ældste i fremtidens forbrugergeneration, Generation Alpha, er blot fem år. Alligevel er kendskabet til dem af stor kommerciel betydning. De spiller en central rolle for, hvordan der forbruges i mange skandinaviske husholdninger i dag, snart er de selvstændige hjemmeboende forbrugere, og i en ikke fjern fremtid er de voksne forbrugere, der skal sikre din... Læs mere »

Den helt umulige segmentering

17 livsfaser, 37 familietyper, 6 generationer, multiple identiteter, et utal af brugssituationer plus et stigende antal medier, der alt andet lige i gennemsnit er blevet mindre effektive på grund af mængderne, medierne og kanalerne. What to do? Det er et ’tough job’ at være marketingchef i dag, men løsningen kan være at stige af den... Læs mere »

Den private forbruger er blevet professionel indkøber

En professionel indkøber gør sit forarbejde godt. Undersøger markedet, tester produkter af, beder om tilbud fra forskellige sider, spiller leverandørerne lidt ud mod hinanden, og presser prisen i den sidste forhandling. Den professionelle indkøbers bedste forhandlingssituation er, når han/hun ved mere om produktet end sælgeren – det er en gylden mulighed for at brillere, sikre... Læs mere »

Trendforskning – vildfarelse eller sund fornuft?

”Trends! Det er da sådan noget, modebranchen beskæftiger sig med!”. Er du tilbøjelig til at være enig i denne opfattelse, bliver du lidt klogere i dette blogindlæg. At være på forkant med trends giver dig nemlig en unik konkurrencefordel, uanset hvilken branche du er i. pej gruppen, Skandinaviens førende trendinstitut, giver her et indblik i... Læs mere »

Wearable teknologi – Det slutter ikke her – wearables

  De flytter fra bord og lommer, og de smelter sammen med vores kroppe. De gør vores liv mere sammenhængende og lettere på flere fronter, men også mere komplekse. En naturlig sammensmeltning sker i disse år mellem noget så unaturligt som teknologi og noget så naturligt som kroppen. Wearable teknologi er ikke til at overse.... Læs mere »

Digital detox: Træk stikket – for en stund

Digitaliseringen af vores hverdag har på mange måder gjort livet lettere og har mange fordele med sig. Problemet er blot, at afhængigheden af digitale apparater og en konstant onlinetilværelse er ved at tage overhånd. Konstateringer som ’jeg er digi­holiker’ og ’jeg skal på digital detox’ dukker i højere grad op og sætter spørgsmålstegn ved det... Læs mere »