Oreo vandt med sin ‘Daily Twist’-kampagne en Facebook-award som den virksomhed, der har haft den bedste sociale strategi

#MindSharing er en opsamling af de trends og tendenser, vores digitale afdeling har snakket om.
Det offentlige trafiknet tager Big Data i brug, retargeting møver sig ind i Facebook-newsfeedet, og Bing går mere og mere i retning af Social Search – det er nogle af de ting, der har floreret i det digitale univers den seneste måned.  Læs mere og bliv klogere…

Oreo nupper guld til Facebook Awards
Facebook uddelte for nyligt sine priser til de bureauer og virksomheder, der har kørt de mest kreative kampagner på det sociale medie. Og her løb Oreo med sin ‘Daily Twist’-kampagne, der hver dag i 100 dage satte et sjovt twist på en trending nyhed. Vi forstår godt, at Oreo vinder, for de har udmærket sig på social-fronten ved at være både innovative, kreative, modige og relevante for rigtig mange mennesker med denne kampagne.

Kilde: Facebookstudio.com

Dengang da internettet var barn…
Vi er i den her branche (og alle andre for den sags skyld) dybt involverede i internettet, men det er vist de færreste af os der kan huske, hvor det oprindeligt kommer fra. For nyligt fejrede internettet 20 års fødselsdag, men vidste du, at idéen om et verdensomspændende netværk af informationsressourcer faktisk stammer helt tilbage fra den tidlige del af 1900-tallet? Hos Mindshare sender vi mange varme tanker til de kloge hoveder der i sin tid opfandt World Wide Web!

Kilde: Politiken.dk

Dataindsamling forkorter rejsetiden
Her på Mindshare arbejder vi meget med Big Data, og hvordan vi bedst udnytter al den information, som vi har adgang til. Det er vi ikke alene om, og nu har det franskejede mobilselskab Orange udtænkt en måde, hvorpå dataindsamling kan gøre folks rejsetid 10 min. kortere. Et hold eksperter fra amerikanske IBM har analyseret mobildata i den vestafrikanske stat Elfenbenskysten og fundet ud af, hvor folk befinder sig, og hvor de faktisk skal af, når de benytter offentlig transport. Og det har i den grad effektiviseret transportnettet. Måske man kan gøre noget lignende i København?

Kilde: B.dk

Facebook åbner op for retargeting på News Feed’et
Tidligere har retargeting kun kørt i de små sideannoncer helt til højre for news feed’et, som har en markant lavere klikrate end de sponsorerede historier, der er direkte integreret i news feed’et. Men nu åbner Facebook op for, at man også kan køre retargeting direkte på brugernes startsider. Hos Mindshare glæder vi os over den spændende udvikling, der knytter online shopping og sociale medier endnu mere sammen – og vi ser mange nye muligheder for kreative retargeting-kampagner.

Kilde: Insidefacebook.com

Bing går endnu et skridt i retning mod Social Search
Der er som bekendt vandtætte skodder mellem Facebook og Google, og derfor har begrebet Social Search aldrig rigtig haft sin berettigelse. Men nu begynder samarbejdet mellem Facebook og den noget mindre søgetjeneste Bing at kaste frugt af sig. Bing har nemlig nu gjort det muligt at vise relevante kommentarer fra Facebook i søgeresultaterne, samtidig med man også kan ’like’, kommentere og se den originale post i dens helhed direkte fra Bings site. Vi mener, at det er et skridt i den rigtige retning som vil øge brugervenligheden – og selvom Bing endnu er en utrolig lille spiller på det danske marked, har de en klar fordel i forhold til at deres sociale indhold kommer fra Facebook, modsat Google, som trækker fra Google+, der ikke har den samme gennemslagskraft.

Kilde: Mashable.com

Targeting er ikke kun et online-begreb…
Målrettet og nytænkende annoncering er ikke kun forbeholdt online-kampagner. Det har den spanske børnehjælpsorganisation ANAR bevist med en kreativ outdoor-løsning, der viser et forskelligt budskab, alt efter om du er barn eller voksen. Hos Mindshare er vi vilde med kreativ nytænkning, også når det gælder outdoor-platforme. Og selvom annonceringen denne gang handlede om et humanitært forhold, ser vi kun fordele i annoncering som kun børnene kan se.

Kilde: Gizmodo.com