Den årlige Mindreader er igen klar til at gøre os klogere på forbrugerne – både i Danmark, Norden og resten af verden. Så nu er det slut med at sende internationale markedsføringskampagner videre til hovedkvarteret. Som marketingansvarlig kan du orkestrere det hele fra Danmark.

Hvad er Mindreader?

Mindreader er Mindshares årlige globale undersøgelse af forbrugertrends. På tværs af landegrænser spørger undersøgelsen indtil medievaner, interesser, aktiviteter, holdninger og bekymringer.

Hele 42 lande var repræsenteret i den seneste Mindreader, og hvert år kommer der nye lande til. I hvert af de 42 lande blev der gennemført 1.000 online interviews, således dækker årets undersøgelse over 42.000 interviews.

Mediestrategier på tværs af landegrænser

Vi oplever, at flere og flere annoncører ønsker, at deres markedsføringskampagner skal kunne anvendes på tværs af landegrænser. Dog kommer de ofte til kort, når målgruppen på tværs af landene ikke matcher hinanden. Mindreader kan være den brik, der samler puslespillet, når annoncøren ønsker at lave en markedsføringsstrategi, der rækker ud i verden. Opskriften er enkel; Mindreader giver adgang til globale indsigter og Mindshare hjælpe med eksekveringen af en global markedsføringsstrategi.

Eksempel med lyd på

Det tyske audio-brand Sennheiser kom til Mindshare for netop at få hjælp til en global markedsføringskampagne. Udfordringen var en lancering af to nye headsets og Sennheisers gaming-division på 10 forskellige markeder. I samarbejde med Zupa Recommended udformede Mindshare seks forskellige kreative spor og 780 forskellige segmenteringskriterier – både geografisk, demografisk og adfærdsbestemt. På den måde blev de globale budskaber og aktiviteter formet, så de matchede det specifikke marked. Det resulterede i op mod 500 mio. visninger, 600.000 klik og et højt antal specifikke salgsleads.

Kontakt os

Vi vil i de kommende uger zoome ind på nogle af de tal fra Mindreader, der har vakt vores interesse, og som forhåbentlig også vil vække din. Så følg med her på bloggen.

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du er interesseret i at vide mere om Mindreader.

Af Nana Frydensberg, Senior Business Planning Manager