I sidste uge var der Social Media Week og i den forbindelse afholdt vi præsentationen Social Media Trends 2014. Her er et overblik over 5 centrale tendenser indenfor Social Media i 2014.

Hele præsentationen kan ses her, og har du kun tid til et recap på 3 minutter, så finder du det her.

 

Socializing Business

Køb og sociale medier smelter sammen, ligesom sociale og digitale medier er i gang med skabe en ny økonomisk model for sammenhængen mellem: produkt, service og markedsplads.

Læs blandt andet også om Tweet-a-coffee her.

Content First

Content Marketing er ikke nyt, men de færreste har knækket koden til hvordan dette skal eksekveres på deres brand. 2014 bliver året hvor forbrugeren fragmentere sin brug af sociale medier til flere platforme, med mindre communities. Det tvinger indirekte brands til at tænke content før platform, for at have chancen for at følge den fragmenterede forbruger.

Pay To Play

”The free lunch is over…”. Således omtaler amerikanerne Facebook’s nylige justering af den organiske reach. Pay To Play dækker over det faktum, at hvis du som annoncør ønsker tilstedeværelse på diverse platforme såsom Facebook, så skal der betales ved kasse 1. 2014 bliver året hvor annoncering og indhold i endnu højere grad skal tænkes tæt sammen, for at opnå succes på de sociale medier.

Secrecy

Vi har i højere og højere grad brug for at være private på de Sociale Medier. Flere og flere laver private grupper på Facebook og bruger sociale medier til en til en kommunikation. I den forbindelse skyder flere anonyme sociale medier frem som f.eks. Whisper og Secret.

Video Is Only Getting Bigger

Video kommer til at fylde vores sociale feeds i 2014. Flere brugere har taget medier som Vine og Instagram (Video) til sig, og der er opstået en ny form for sprog blandt brugerne som brands skal forholde sig til. Derudover ligner 2014 året, hvor Facebook præsenterer videoannoncering.

Læs mere om Facebook Video Annnoncering her.