#MindSHARING er en opsamling af de trends og tendenser, som vi hos Mindshare på det seneste har snakket om. Sidst snakkede vi bl.a. om dumme måder at dø på og Collaborative Economy og video spillede en væsentlig rolle. I denne runde tager vi hatten af for Volkswagen og LG og glæder os over sociale medier.

 

En ny The Stig?

Som sagt tager vi hatten af for Volkswagen og denne gang for en bannerannonce vi alle har (forsøgt) klikket på. Konceptet er, at brugeren skal fange VW’ en på det interaktive banner, for derefter at få chancen for at vinde den. En fin gimmick der, i hvert fald herinde, gav anledning til mere end normalt koncentrerede ansigter bag skærmen en sen fredag eftermiddag. Vi giver dig nedenfor kampagnevideoen og anbefaler dig at følge linket i videoens slutning for ’The Making Of’ og ’Bannerbahn-event’. Alliér dig eventuelt med en tolk eller Google Translate hvis dit hollandske er lidt rustent.

Kilde: Youtube.com  

 

Ultra (created) Reality

En anden video der, skuespillere eller ej, fik smilene frem en sen eftermiddag på Mindshare var denne virale kampagne for LG’s vanvittige 84” TV. Vi kan alle være lidt nervøse ved en jobsamtale, men LG tager det til det ekstreme. Når det er sagt skal brands dog efterhånden være varsomme med disse scare-stunts, der i vores optik efterhånden er godt brugt og på vej til, eller har måske allerede har nået toppen, som håndholdt og skjult kamera gjorde det år tilbage. Se med og bedøm selv.

Kilde: Youtube.com  

 

Social Search

Sidst men ikke mindst kunne vi glæde os over et nyt studie fra Searchmetrics, der viser, at de sociale medier topper listen over de mest indflydelsesrige parametre for SEO. Resultaterne lugter lidt af kommercielle interesser fra Searchmetrics, men det beskriver fint tendensen Social Search.

Kilde: Searchmetrics.com  

 

 

Læs MindSHARING #2