Mindshare Danmark markerer sig endnu en gang som den digitale first-mover

Baggrund

Som en af få partnere i verden er Mindshare Danmark blevet godkendt til at deltage i en ny Google Adwords alpha-test. Testen bærer titlen Demographics for Search Ads.

Detaljer

Demographics for Search Ads giver Mindshares kunder mulighed for at målrette specifikke aldersgrupper og/eller køn med annoncer, når de foretager søgninger. Således kan vi nu opdele og optimere kampagner på baggrund af demografiske målgrupper. Testen gør, at vi på udvalgte kunder kan:

  • Se hvordan det samme budskab performer i forhold til søgninger fordelt på køn og alder
  • Differentiere budskaber og budpris på søgninger i forhold til køn og alder
  • Ændre bud og optimere kampagnen ud fra effekt skabt på baggrund af køn og alder
Demographics for Search Ads
Demographics for Search Ads

 

Implikationer

Måned for måned stiger målretning- og segmenteringsmulighederne på Google Adwords-platformen. Demographics for Search Ads er bare endnu en mulighed for at bygge search-kampagner, der er mere komplekse – men også mere intelligente. Dette er bare én af mange tests på alpha- og beta-stadiet, vi i Mindshare laver sammen med Google.  Alle nye tiltag, der går på at udvikle Adwords-platformen, peger i en retning: Det bliver kun vigtigere, at bruge den tid det tager, at bygge en search-kampagnestruktur efter alle kunstens regler. Dette kommer i fremtiden til at inkludere hybridkampagner, hvor forskellige former for søge- og brugeradfærd kombineres med demografisk data til at maksimere værdien af en annoncørs marketingbudget.